Arama:
Görebildiğimiz Kadar Mı?
0 (0)

Bu yazımda sizlere bir tablodan bahsedeceğim. Sanırım en çok yazmaktan keyif aldığım konulardan birisi tablolar 🙂 hele de o ilginç hikâyelerini okuyorum ya nasıl etkileniyorum anlatamam. Benim için o tablo ölümsüz bir hale geliyor. Bugün bahsedeceğim tablo The Son Of Man (İnsanın Oğlu)  Sürrealist Ressam Rene Magritte tarafından 1964 yılında resmedilmiş. Resmi anlamak için daha öncesinde biraz Sürrealizm akımından mı bahsetsek? Sürrealizm bildiğiniz üzere gerçeküstücülük. 1920’lerde başlayan bir sanat akımı. Bu akımın amacı rüya ve gerçeklik arasındaki çelişkileri gidermek. Konu olarak insanların bilinmeyen bir evre olan bilinçaltını resmetmeye yöneldiler. Sürrealizm akımı Dada hareketinden etkileniyor ve büyüyor. Dada hareketine değinecek olursak orta sınıfın kendini beğenmişliğine karşı olan bir akım. Sürrealist resimlerde iki ayrı tarz vardı. Salvador Dali, Rene Magritte ve Yves Tanguy hipergerçekçi resimler yaparak nesneleri canlı detaylarla resmettiler. Üç boyutluluğun illüzyonu nesnelerdeki rüyamsılığı vurguladı. Joan Mirro ve Max Ernst gibi sanatçılar bilinçsiz bir zihne ulaşmanın bir yolu olarak büyük ölçüde otomatizme güveniyorlardı. Bazı ressamlar hem hipergerçekliği hem de otomatizmi resimlerinde kullandılar. Yani birbirlerini dışlamıyorlar. Şimdi gelelim The Son Of Man tablosuna…

The Son Of Man tablosu aslında bir otoportredir. Rene Magritte eserlerinde çokça kullandığı yeşil elma figürünü bu resminde de kullanmış. Tabloya bakınca sizi de böyle içine çekmiyor mu? Yoksa bana mı öyle geliyor 🙂 bu resim için sanatçı herkesin her zaman bir şeyler sakladığını ve bunu kimsenin asla bilemeyeceğini anlatmak istiyor. Çünkü bir gözü hafif açıkta kalmış yani etrafımızda gördüğümüz her şey başka bir şeyi saklamaktadır. Herkesin bir sırrı vardır ve bunu daima gördüğümüz şeyin arkasına saklı olanı görmeye çalışıyoruz ama bu imkânsız bir şey. Bu herkesin çıkardığı anlam. Ama benim için bir anlam daha taşıyor sanki. Elmayı yüzünün tam ortasına yerleştirmiş ve arkadan bir gözü biraz açıkta kalmış yani burnumuzun ucunu göremiyoruz belki de görmek istemiyoruz düşüncesi sardı beni. Ayrıca elma figürünün yasak anlamına geldiğini biliyoruz. Ama kırmızı elma tutkuyu cinselliği temsil ederken yeşil elma aklı ve düşünceyi temsil etmekte. Bir yerde okumuştum yeşil elma doğayı da temsil ediyormuş o zaman ressamın anlatmak istediğiyle tam uyuşmuyor mu? Yani insanlar doğadaki birçok şeyi görmezler ve doğanın ardındaki sırları aramaya ve çözmeye çalışırlar anlamını da yüklüyor gibi. Oldukça gizemli olduğu aşikâr. Zaten kendisi de bu konuya ilişkin olarak olarak şöyle demiştir.

“Resimlerim gizem içerir, bu ne anlatıyor diye sorabilirsiniz, hiçbir şey, zaten gizem de bir şey anlatmaz.

 

Puanım
Bu gönderiyi değerlendirmek için tıklayın!
[Total: 0 Average: 0]
Sinemanın Filozofu Tarkovsky
0 (0)

“Hayatın bir yansımadan ve rüyadan ibaret olduğunu betimleyerek yeni bir dil icat eden Tarkovsky benim için büyük bir yönetmendir.” Ünlü Yönetmen Ingmar Bergman

Kendisiyle çok geç tanışmış olmanın üzüntüsünü yaşadığım bir yönetmenden söz edeceğim bugün. İzlediğim bir filminden çok etkilenerek araştırdığım Tarkovsky…1932’de Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’nde doğan Tarkovsky, Sovyet Film Okulu’na girmeden önce müzik ve Arapça eğitimi aldı. İslam eserlerine daha hâkim olmak amacıyla Arapça öğrendi ve kendine has bir sinema dünyası kurdu. VGIK’te saygın yönetmen olan Mikhail Romm’dan dersler aldı. Tarkovsky ilk uzun metrajlı yapımı olan Ivanovo Detstvo (İvan’ın Çocukluğu) ile tüm dikkatleri üstüne çekerek Venedik Film Festivali’nde büyük ödül kazandı. Filmin konusu, İkinci Dünya Savaşı’nda babası savaşta olan küçük İvan annesiyle birlikte yaşadığı köyün Naziler tarafından basıldığını görür. Nazi askerleri İvan’ın gözü önünde annesini öldürürler. Bu olaya şahit olan İvan, Sovyetler Ordusu’nun Yüzbaşı Kholin’in koruması altına girer. İçinde yanan ateşi dinleyen İvan casusluğa başlayacaktır.

İkinci filmi Andrey Rublev ise 1971 yılına kadar Sovyet yetkilileri tarafından yasaklandı. Cannes Film Festivali’nde ödül almaması için bilerek filmi festivalin son günü sabah saat 4.00’te gösterildi ama buna rağmen ödül kazanmayı başardı. 1975 yılında çektiği Ayna filmiyle tekrar resmi engeller karşısına çıktı. Çünkü bu filmde kendi çocukluğundan esinlenerek bazı anıları ile kırklı yaşlarının sonunda olan bir adamın çocukluğui annesi ve savaş anılarından Sovyet halkına farklı bir bakış açısı sunmuştu. Ama bu filmde yetkililer tarafından yasaklanmak istendi. Benim hikâyesini en ilginç bulduğum filmi Stalker ( İz Sürücü) oldu. Bir yerde okudum, aslında Stalker Mantıku’t Tayr’ın uyarlaması imiş ve bunu pek kimse bilmiyormuş. Arapça öğrenerek Mantıku’t Tayr’a ulaşarak filmine uyarlamış. Stalker filminin ilk versiyonu laboratuvar kazasıyla yok oluyor ardından çok düşük bütçe ile tekrardan çekiliyor. Son filmi Offret ( Kurban)’ın çekimleri ise İsveç’te Ingmar Bergman’ın ekibiyle tamamlanıyor. Aynı yıl içinde Cannes Film Festivalinde üst üste dört ödül alarak festivale damgasını vurdu. Genç bir yaşta kansere yenik düşerek yaşamını yitirdi.

“Artık susmanın çok iyi olduğunu düşünüyorum… Zira kelimeler insanın duyduğu şeylerin hepsini anlatmaya yetmiyor… Yetersiz artık kelimeler…” Andrey Tarkovsky

Düşünüyorum da böyle bir yönetmen daha uzun yaşasaydı kim bilir nasıl unutulmaz eserler ortaya çıkardı. Kendisi inançlı birisi değildi fakat hep bir arayış içindeydi. Sanırım bu arayış içinde olması onun eserlerini bu kadar eşsiz yapıyor. Aklıma şu söz geliyor “Arayarak bulunmaz fakat bulanlar arayanlardır.”

Puanım
Bu gönderiyi değerlendirmek için tıklayın!
[Total: 0 Average: 0]
MySQL
0 (0)

MySQL Veri tabanı Yönetim Sistemi, veri tabanlarınızı sürekli olarak izler ve sisteminizi etkilemeden önce olası sorunlar konusunda sizi uyarır. Güvenlik açıklarını ortadan kaldırmak, çoğaltmayı iyileştirmek, performansı optimize etmek ve daha fazlası için en iyi uygulamaları önermek için yanınızda bir “Sanal DBA Yardımcısı” olması gibidir. Sonuç olarak, geliştiricilerinizin, DBA’larınızın ve Sistem Yöneticilerinizin üretkenliği önemli ölçüde artar.

MySQL Veri tabanı Hizmeti, dünyanın en popüler açık kaynak veri tabanını kullanarak bulut tabanlı uygulamaları devreye almak için tam olarak yönetilen bir veri tabanı hizmetidir. MySQL Ekibi tarafından %100 geliştirilmiş, yönetilmekte ve desteklenmektedir. Tabanlı uygulamaları devreye almak için tam olarak yönetilen bir veri tabanı hizmetidir. Entegre, yüksek performanslı bir analiz motoru olan HeatWave, MySQL performansını 400 kat hızlandırır. En yüksek düzeyde MySQL ölçeklenebilirliği, güvenliği, güvenilirliği ve çalışma süresi elde etmek için en kapsamlı gelişmiş özellikler, yönetim araçları ve teknik destek seti.

MySQL Belge Arşivi, kullanıcılara şema içermeyen belge veri tabanı uygulamaları olan SQL ve NoSQL geliştirme konusunda maksimum esneklik sağlar. Bu, NoSQL verileri için ayrı bir veri tabanı ihtiyacını ortadan kaldırır.

MySQL Maskeleme ve Kimlik Gizleme, gerçek değerleri gizleyerek ve bazı değişiklikler ile kuruluşların hassas verileri yetkisiz kullanımlardan korumasına yardımcı olmak için kullanımı kolay, yerleşik bir veri tabanı çözümü sağlar.

Bazı bulut platformları MySQL’i “hizmet olarak” sunar. Bu konfigürasyon da, uygulama sahiplerinin MySQL veri tabanını kendi başlarına kurmaları ve sürdürmeleri gerekmez. Bunun yerine, veri tabanı hizmet sağlayıcısı, veri tabanını kurma ve sürdürme sorumluluğunu alır ve uygulama sahipleri, kullanımlarına göre ödeme yapar. Bulut tabanlı kayda değer MySQL hizmetleri, Amazon Relational Database Service; Oracle MySQL Bulut Hizmeti, MySQL için Azure Veri tabanı, Rackspace; HP Yakınsanmış Bulut; Heroku ve Jelastic. Bu modelde, veri tabanı hizmet sağlayıcısı, ana bilgisayar ve veri tabanının bakımını üstlenir.

Puanım
Bu gönderiyi değerlendirmek için tıklayın!
[Total: 0 Average: 0]
PHP (Hypertext Preprocessor)
0 (0)

Web tabanlı ve nesne yönelimli bir programlama dili olan PHP ilk çıktığı zamanlarda Personal Home Page yani “Kişisel Ana Sayfa” olarak bilinirken zamanla değişikliğe uğrayarak Hypertext Preprocessor olarak değişmiştir. PHP’nin artılarından biri kendi kendini yönetebilen dinamik web siteleri yapabilmektir. Diğer diller gibi çok eskiye dayanmayan bir geçmişi olan PHP ilk olarak 1995’te yaratıldı. Fakat günümüzdeki PHP topluluğu tarafından yeni sürümleri ve güncellemeleri devam etmektedir.

Halen geliştirilen bu programlama dili günümüzde geniş bir kullanım kitlesine sahiptir. Özellikle sanal ortamlar üzerinde geliştirme, güncelleme için tasarlanmış HTML içine gömülebilen bir betik dilidir.

HTML ile birçok satırda yapılmasını istediğimiz işi yazıp siteyi yavaşlatmak yerine bu istediğimiz işi gerçekleştiren PHP kodunu yazarak HTML’in içine gömerek istediğimiz işi daha az satırda ve güncellemeler yaparken sıkıntı çekmeden sayfamızı yönetebiliyoruz. PHP kodu <?php ve ?> özel başlangıç ve bitiş etiketleri arasına yazılır. Bu etiketler “PHP kipine” rahatlıkla girip çıkabilmenizi sağlarlar.

PHP webmaster ve web yazılımcıları tarafından en çok talep gören diller arasında yer almaktadır. Bu kadar çok tercih edilmesinin en belirgin özelliği dinamik ve sürekli güncellenen bir dil olması nedeniyle optimizasyon ve performans açısından oldukça güzel işler ortaya koymasıdır. PHP programlama dilinin diğer özellikleri aşağıdaki gibidir.

  • PHP açık kaynak kodludur.
  • PHP sürekli güncellenir.
  • Geniş internet kütüphanesi bulunuyor.
  • JSP ve ASP‘ye göre öğrenmesi daha kolaydır.
  • PHP MySQL ile çok iyi çalışmaktadır. Bunun yanında diğer veritabanları ile de uyumludur. Örneğin; MSSQL, Oracle vb.
  • PHP dosyaları içerisine HTML yerleştirilebilmektedir.

PHP ile yapılabilecek sistemler:

  • Otomasy on Yazılımları
  • Blog Siteleri
  • Sosyal Medya Sitesi
  • Sayaç Sitesi
  • Forum Sitesi
  • Haber Sitesi
  • İçerik Yönetim Sistemi (WordPress, Joomla vs…)

Yakın zamanda çıkan son sürümü ile birçok yenilik geldi fakat yukarıda da bahsettiğim gibi PHP topluluğu duymayarak daha birçok güncellemeler ve iyileştirmelerin gelmesi beklenmektedir.

Puanım
Bu gönderiyi değerlendirmek için tıklayın!
[Total: 0 Average: 0]
Unity
0 (0)

Oyun Motoru

Unity, öncelikli olarak bilgisayarlar, konsollar ve mobil cihazlar için video oyunları ve simülasyonları geliştirmek için kullanılan ve Unity Technologies tarafından geliştirilen çapraz platform bir oyun motorudur. İlk kez yalnızca Apple’ın 2005’teki Worldwide Developers Conference’da OS X için ilan edildi, bu tarihten itibaren 27 platformu hedeflemek üzere genişletildi. Unity oyun motoru; film sektörü, otomotiv sektörü, mimari, mühendislik ve inşaat gibi video oyunları dışındaki farklı endüstriler tarafından da benimsenmiş ve kullanılmaktadır.

2012’de VentureBeat, “Unity Technologies olarak bağımsız olarak üretilen oyunların akışı için çok az şirket katkıda bulunuyor… 1.3 milyondan fazla geliştirici; araçları, iOS, Android, konsol ve masaüstü bilgisayarlarında ve web tabanlı oyunlarında harika grafikler oluşturmak için kullanıyor. … Unity, çok platformlu oyunların motoru olmak istiyor, nokta.” dedi

Unity’i öne çıkaran bir diğer özelliği ise programlama dili olarak neredeyse her programcı tarafından bilinen C# ve JavaScript’in kullanılabiliyor olmasıdır.  Bu durum, özellikle C++’a antipatisi olan geliştiriciler ve oyun programlamaya yeni karar vermiş programcılar için avantaj sağlamaktadır.

Kullanıcı Arayüzü

Unity, GNOME masaüstü ortamı temel alınarak, Canonical Ltd. tarafından Ubuntu işletim sistemi için geliştirilmiş, Gnome-Shell gibi bir masaüstü arayüzüdür.

İlk olarak 2010 yılında Ubuntu 10.10’un Netbook sürümünde yer alan Unity, 2011’de Ubuntu’nun 11.04 numaralı sürümünden itibaren ön tanımlı arayüz olarak sunulaya başlanmıştır. Çoklu dokunma desteği bulunan Unity, dokunmatik tabletlerde de kullanıma hazırdır ve pencerelerin boyutlarını rahatlıkla boyutlandırmak mümkündür.

Unity arayüzü, bugünlerde birçok tartışmaya maruz kalsa da, Ubuntu için çıtayı yükselten bir projedir. Ubuntu’nun isim babası Mark Shuttleworth, Ubuntu Geliştiriciler Konferansı’nda yeni arayüz Unity hakkında kullanıcıların birincil olarak Unity’yi tercih ettiklerini ve bunun riskli bir geçiş olduğunu ancak işe yarayacağından emin olduklarını belirtmişti.

Puanım
Bu gönderiyi değerlendirmek için tıklayın!
[Total: 0 Average: 0]
error: İçerik korumalıdır!!